Blog o Ochronie Tożsamości Szczegoly

Szczegoly

  poprzedni wpis następny wpis  

2021-08-03 | Fellowes Polska SA

Około 4,2 miliarda osób korzysta obecnie z serwisów społecznościowych na całym świecie, a 490 milionów nowych użytkowników zalogowało się do tego typu serwisów tylko w 2020 roku. Powszechne dla konsumentów stało się wykorzystanie social mediów do wszystkiego (od rozrywki po zakupy), ale wraz ze wzrostem zaangażowania rośnie ryzyko oszustw.

Aktywni użytkownicy mediów społecznościowych są szczególnie narażeni na kradzież tożsamości – donosi jedno z ostatnich badań, które wykazało, iż osoby te są o 30 procent bardziej narażone na to zjawisko niż osoby korzystające z innych rodzajów platform cyfrowych, takich jak witryny sklepów internetowych.

Koszty kradzieży tożsamości również rosną. Według U.S. Federal Reserve oszustwa dokonane przy użyciu syntetycznej tożsamości są najszybciej rosnącym typem przestępstw finansowych z jakimi borykają się banki i firmy świadczące usługi finansowe.

Przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w systemy zapewniające solidny proces weryfikacji tożsamości, postrzegając go jako czynnik niezbędny do utrzymania zaufania konsumentów. Wydaje się, że konsumenci również doceniają wzmożone działania przedsiębiorców oferujących usługi za pośrednictwem platform cyfrowym z wykorzystaniem płatności on-line, które nie tylko chronią informacje, ale również odpowiednio uwierzytelniają do nich dostęp. Rozróżnianie fałszywych od prawdziwych użytkowników powinno być najwyższym priorytetem dla takich platform.

To, w jaki tożsamość cyfrowa rozwija się w mediach społecznościowych wyjaśnia, dlaczego silne rozwiązania do weryfikacji tożsamości okazują się coraz bardziej istotne dla utrzymania zaufania użytkowników w tych witrynach społecznościowych.

Platformy społecznościowe odgrywają kluczową rolę w zdobywaniu zaufania użytkowników: potrzebują go, aby wspierać i utrzymywać zaangażowanie w swoich witrynach, a to oznacza również zapewnienie silnego bezpieczeństwa. Aż 64% użytkowników mediów społecznościowych w jednym z ostatnich badań stwierdziło, że platformy takie jak Facebook i Twitter powinny wymagać "prawdziwej" identyfikacji od potencjalnych użytkowników – w tym praw jazdy, paszportów lub innych form dowodu osobistego. Twierdzą, że powiązanie kont w mediach społecznościowych z tymi prawdziwymi identyfikatorami pozwoliłoby witrynom na rozliczanie użytkowników za to, co publikują.

Jednak właściwa weryfikacja użytkowników mediów społecznościowych musi być procesem dwojakim, aby zbudować zaufanie – procesem nie tylko weryfikującym tożsamości poszczególnych użytkowników korzystających z wiadomości lub rozrywki, ale także twórców treści i marek, z którymi te osoby wchodzą w interakcję.

Oba procesy muszą przebiegać bezproblemowo na tych platformach, aby stworzyć bezpieczne środowisko do udostępniania treści oraz aby firmy lub twórcy treści przynosiły zyski. Konsumenci, którzy chcą płacić za ekskluzywne usługi, takie jak funkcja płatnej historii na Instagramie, która jest w fazie rozwoju, muszą wiedzieć, że mogą zaufać twórcom, na przykład tym, którzy chcą ich przekonać do sfinalizowania zakupów.

Z drugiej strony twórcy zweryfikowanych treści muszą mieć pewność, że platformy nie zezwalają na tworzenie fałszywych, kont prowadzonych przez oszustów lub fałszywych postów, które mogłyby zaszkodzić ich reputacji zawodowej i zaszkodzić ich obserwatorom. Ochrona przed rosnącym zagrożeniem tożsamością syntetyczną i powiązanymi oszustwami jest zatem kluczowa dla firm zajmujących się mediami społecznościowymi, które chcą zachować poczucie zaufania użytkowników do swoich platform i treści na nich publikowanych.

Liczba przypadków oszustw w serwisach społecznościowych wzrosła, gdy zyskały one popularność na całym świecie, a cyberprzestępcy zbyt chętnie wykorzystują te cyfrowe – i czasami anonimowe – środowiska do realizacji coraz bardziej złożonych algorytmów oszustw. Tylko sami Amerykanie stracili 382 miliony dolarów na oszustwach internetowych związanych z pandemią w ubiegłym roku. Wielu oszustów korzysta również z mediów społecznościowych, aby zbierać dane osobowe, które coraz więcej konsumentów udostępnia w tych witrynach.

Oszuści mogą łączyć publicznie dostępne informacje z danymi, które ukradli z innych witryn, aby stworzyć syntetyczne tożsamości, które są trudniejsze do wykrycia – daty urodzin lub inne dane są często używane jako pytania zabezpieczające uwierzytelniające dostęp do kont na platformach cyfrowych. Narzędzia do weryfikacji tożsamości muszą zatem nie tylko zapewniać użytkownikom zaufanie w celu zdobycia ich zaufania, ale także wspierać to zapewnienie silnymi zabezpieczeniami przed oszustwami.

Reagowanie na zmieniające się potrzeby weryfikacyjne użytkowników mediów społecznościowych jest możliwe tylko wtedy, gdy platformy ponownie przemyślą swoje rozumienie tożsamości cyfrowej. Stosowanie statycznych danych, takich jak nazwy użytkowników i hasła, a nawet bardziej szczegółowych informacji, nie jest już wystarczające do zapewnienia legalności dostępu do kont cyfrowych. Platformy mediów społecznościowych muszą dostarczać takich rozwiązań jak biometria, które opierają się na unikalnych identyfikatorach, a tym samym są bardziej odporne na oszustwa.

Dlatego kluczowe znaczenie ma opracowanie rozwiązań do weryfikacji tożsamości, które mogą uspokoić obawy konsumentów i firm o bezpieczeństwo, ponieważ platformy te stają się podstawą doświadczeń on-line obu grup. Media społecznościowe szybko stają się sposobem, w jaki większość użytkowników wchodzi w interakcję zarówno z powodów zawodowych, jak i osobistych, co skłania przedsiębiorstwa do korzystania z tych platform. Zapewnienie użytkownikom mediów społecznościowych – konsumentom, firmom lub twórcom treści – bezpieczeństwa platform wymaga wdrożenia solidnych rozwiązań do weryfikacji tożsamości, które mogą reagować na coraz częściej pojawiające się oszustwa.