Blog o Ochronie Tożsamości Szczegoly

Szczegoly

  poprzedni wpis następny wpis  

2019-06-11 | Fellowes Polska SA

Rozwój nowych technologii w biznesie zwiększa ryzyko kradzieży tożsamości w miejscu pracy. Szkody, które może wyrządzić kradzież tożsamości, nie tylko wpływają na wynik finansowy przedsiębiorstw, ale także na ich reputację. Większość pracodawców jest przekonana, że ich biznes jest "odporny" na wyciek danych, ponieważ stosują nowoczesne środki bezpieczeństwa. Jednak złodzieje tożsamości wydają się być zawsze o krok do przodu, dlatego ważne jest aby Twoja firma robiła wszystko, co możliwe, aby uniknąć kradzieży tożsamości w miejscu pracy.

Istnieje znaczna ilość szkód, które mogą być spowodowane kradzieżą tożsamości w miejscu pracy: od "złej" prasy i negatywnego wizerunku, aż po brak zaufania ze strony klientów. Neutralizacja problemów związanych z kradzieżą poufnych informacji jest kosztowna i dość trudna – firmy, którym skradziono poufne dane, mogą również zostać pociągnięte do odpowiedzialności prawnej i finansowej.

Wielu przedsiębiorców twierdzi, że dane w ich firmach są odpowiednio chronione za pomocą oprogramowania szyfrującego i wielopoziomowego uwierzytelniania dostępu, ale dla wielu hakerów dostęp do tych danych to kwestia czasu i odpowiednich zasobów sprzętowych. Nawet jeśli w Twojej firmie zastosowano najnowsze firewall-e, oprogramowanie monitorujące dostęp do danych czy inne narzędzia przeznaczone do ich zabezpieczenia, nadal są one zagrożone. Ochrona zasobów cyfrowych jest oczywiście istotna dla każdej firmy. A co z danymi drukowanymi? Dokumenty drukowane są stosowane nadal w wielu gałęziach przemysłu, co stwarza ryzyko wycieku danych, jeśli nie zostaną odpowiednio zniszczone.

Jeśli niepotrzebne dokumenty papierowe są gromadzone i nie są regularnie niszczone, dane na nich zawarte mogą wpaść w niepowołane ręce. Nawet Twoi pracownicy mogą zostać złodziejami tożsamości. Konieczne jest zabezpieczenie wszystkich form informacji poufnych przed kradzieżą tożsamości w miejscu pracy – zarówno w wersji cyfrowej, jak i papierowej.

Z całym przekonaniem można stwierdzić, że biurowe niszczarki z odpowiednim stopniem tajności niszczonych dokumentów są w pewnym stopniu skuteczne – każdy przypadek jest jednak inny i wymaga gruntownej analizy potrzeb zanim zostanie dokonany zakup odpowiednich urządzeń. Ważne jest, aby określić wymagania pracowników co do ilości niszczonych dokumentów. Większość zwykłych niszczarek dokumentów jest w stanie niszczyć jedynie kilka arkuszy papieru w jednym cyklu niszczenia, co sprawia, że proces niszczenia jest mało wydajny w przypadku znacznej ilości dokumentów. Rozwiązaniem są automatyczne niszczarki dokumentów, np. z serii AutoMax™ lub wysoce wydajne niszczarki biurowe Powershred®.

Jeśli w Twojej firmie niszcze są tysiące lub nawet dziesiątki tysięcy dokumentów papierowych miesięcznie, warto rozważyć współpracę z profesjonalną (certyfikowaną) firmą zajmującą się niszczeniem dokumentów. Oczywiste jest, że niszczenie dokumentów i cyfrowym pamięci masowych powinno być stałym elementem działalności każdego przedsiębiorstwa. Upewnij się, że współpracując z zewnętrzną firmą zapewnia ona najwyższe standardy bezpieczeństwa niszczonych dokumentów i odpowiednią wydajność niszczenia.

Istnieje wiele zagrożeń, które mogą przytrafić się każdej firmie. Najbardziej niebezpieczne zagrożenia obejmują naruszenie bezpieczeństwa informacji, kradzież tożsamości korporacyjnej lub kradzież tajemnic handlowych i danych zastrzeżonych. Zarządzanie poufnymi danymi jest niezbędne, aby przedsiębiorstwo odniosło sukces. Kradzież tożsamości, naruszenia bezpieczeństwa i potencjalne ujawnienia informacji zastrzeżonych to zagrożenia, których większość firm nie może łatwo przezwyciężyć.

Konieczne jest, aby wszystkie firmy, które zarządzają dokumentacją papierową i cyfrową, były świadome zagrożeń wynikających z kradzieży tożsamości. I chociaż "wyciek danych" może się zdarzyć w każdej firmie (bez względu na jej wielkość) to statystyki pokazują, że sektory najbardziej narażone na problemy związane z bezpieczeństwem informacji to: finanse, opieka zdrowotna, edukacja i administracja państwowa.

Dla każdej organizacji kluczowe jest wprowadzenie polityki bezpieczeństwa informacji, w ramach której pracownicy powinni regularnie zgłaszać wszelkie naruszenia bezpieczeństwa, aby pomóc w ich lepszym zabezpieczeniu na przyszłość.

Oto 3 sposoby, dzięki którym Twoja firma może uniknąć naruszenia bezpieczeństwa danych:

  1. Niszcz regularnie niepotrzebne dokumenty
    Istnieje wiele poufnych i zastrzeżonych informacji, które każde przedsiębiorstwo posiada w swoich zasobach: od prototypów produktów, cenników i danych klientów, aż po korespondencję e-mail czy wyniki badań naukowych. Jeśli te informacje nie będą regularnie niszczone, Twoja firma może wpaść w tarapaty.
  2. Sprawdzaj co kwartał swoją politykę bezpieczeństwa
    Przeglądanie regularne zapisów polityki bezpieczeństwa i jej aktualizacja wobec nowych przepisów ustawodawczych, pozwoli na lepszą ochronę danych i uchroni przedsiębiorstwo przed utratą tożsamości. Jeśli poufne informacje nie zostaną odpowiednio chronione prawne, istnieje zwiększone ryzyko naruszenia bezpieczeństwa danych.
  3. Zadbaj o środowisko w miejscu pracy
    Chociaż recykling jest wskazany i świadczy o odpowiedzialności pracodawcy wobec środowiska, niektóre firmy nie dbają odpowiednio o przekazywane do powtórnego przetworzenia zasoby papierowe z poufnymi informacjami. Pamiętaj, żeby odpowiednio zabezpieczyć dokumenty przeznaczone do recyklingu przed dostępem osób nieuprawnionych.